Første dag i perm

Da er det overstått. Omstillinga fra å være lærer til hjemmeværende tok kort tid. Skal nok prøve å få mere gjort resten av tiden, men det var godt med en myk start. Levere i guttungen i barnehagen, ta med yngstejenta på kafé fordi hun sovna på vei hjem, så hjem for å rydde litt i huset. I morgen klarer jeg kanskje å få handla inn til middag og ha den klar når kona kommer hjem.

Men det er veldig rart å tenke på at jeg ikke skal ha noe med elevene å gjøre før i desember. Jeg tenker mye på hva det er jeg kommer tilbake til. Har jeg klart å bli godt nok kjent med elevene til at ting går bra når jeg skal undervise om steiner i desember? Avskjeden var litt rotete som mye annet den siste uka, men mange av unga sa de kom til å savne meg. Jeg kommer i alle fall til  å savne dem.

Men helt uten tanke på skolen blir det jo ikke disse ukene. Et mål er å komme meg en tur opp på Kolsåstoppen for å samle litt stein jeg kan undervise om. Oslofeltet må jo nevnes når man snakker om geologi her i området. Selvfølgelig skulle jo elevene vært med opp, men det går ikke i desember tror jeg. Litt for glatt og bratt for 56 11-åringer.

En fin ting til med denna permisjonen er jo at man kan gjøre ferdig blogginga før 9!

3 responses to this post.

  1. Øy, skulle ikke du komme på jobben min å skryte av friheten? Uansett, nyt den, den er deg vel unt!

    Svar

  2. Posted by Maia on oktober 28, 2009 at 13:09

    Men har du sjekket Hamarfeltet?
    DET er imponerende!
    Flytt hit, så skal jeg ordne en guidet tur med Ole Nashoug.

    Svar

    • Posted by Kjell on oktober 29, 2009 at 11:53

      Se her, zoom inn på aktuelle felter og se hvor det ser mest spennende ut. Gråstein er ikke spennende. Rombeporfyr er spennende. Keiser Alexander hadde et badekar laget av rombeporfyr. Gråstein finner du i oppkjørselen til fru Hansen…..

      Svar

Legg igjen en kommentar

