Jeg surfer alene

Etter å ha fått meg google wave for lenge siden har den bare vært der egentlig. Litt famling den første tiden der noen av mine kontakter brukte bølgen til julegaveønsker og vi andre bare lagde bølger hvor vi lurte på hva vi skulle bruke disse bølgene til. Mest fjas, og jeg tenkte at nå har google dumma seg ut litt. Dette er ikke en greie for massene slik andre programmer fra den kanten er. Men nå har jeg fått vind i seilene.

På den helt private siden planlegger jeg litt ferie sammen med min bror. I bølgen som skal føre oss til Danmark er det tekst, kart, linker, avstemming og flere andre ting. Det er vel den bølgen jeg har som er mest etter intensjonen. Det er samskriving og samarbeid slik det er ment.

På den profesjonelle siden bruker jeg det som kombinert notatblokk, planleggingsverktøy og leksjonsplan (der kom et ord jeg ikke har brukt siden praksis gitt). Ved hjelp av taskify kan jeg lett huke av de tingene jeg  må huske til hver økt. Og jeg kan ha bølgen fremme og lett vise frem bilder av jordas magnetfelt eller den embedda youtubefilmen med nordlys. Lenkene til googledocs med bruksanvisninger til papirflybretting er også lett tilgjengelige.

Men siden undervisning ofte er en ensom affære er bølgesurfingen min det også. Men heldigvis bestemmer ikke google at jeg må bølge i fellesskap med noen.

Blir noen inspirert av dette uten å ha wave så si ifra. Sånn det ligger an nå så har jeg nesten nok invites til alle mine lesere.

2 responses to this post.

  1. […] Om « Jeg surfer alene […]

    Svar

  2. […] stor sorg jeg mottar beskjeden om at Google Wave er blitt gitt opp av google. Som jeg har skrevet tidligere bruker jeg google wave. Det var godt å finne et verktøy hvor alt var samlet på en plass. […]

    Svar

Legg igjen en kommentar

