Ipad!

Det var deilig når ferien kom i juni, men jeg hadde allerede begynt å glede meg til skolestart. Jeg fikk beskjed om at skolen min var en av tre i Hamar kommune som fikk et klassesett med Ipader, og min klasse skal ha dem frem til jul. Kommunen lyste ut klassesettene og jeg søkte med denne søknaden:

Den vant frem og nå ser jeg frem til at 34 tredjeklassinger skal få hver sin ipad til låns i et halvt år (og en til hver av oss kontaktlærere da seff). Vi har noen planer, og noen applikasjoner vi vil bruke, men det er veldig spennende. Vi vet lite om hvordan dette kommer til å bli. Hva er lagt inn fra før? Hva kan vi legge inn? Hvor mye hjelp må vi ha av foreldrene? Hvordan kommer det til å fungere opp mot smartboardet? Hvilke utfordringer får vi med elevene? Og mye mer.

Men jeg må bare vente i spenning til jeg kommer tilbake på jobb om et par uker. Men i mellomtiden hadde det vært stilig med tips. Jeg har nesten ikke tatt i en padde og har i alle fall ikke undervist med en. Så om noen har tips så er det velkomment. Så skal jeg prøve å oppdatere bloggen med hva som skjer i klasserommet frem til jul. Jeg gleder med storligen!

2 responses to this post.

  1. Oh. Her må det tankesmie til. Men først: hva er rammene? Klassetrinn? Spesielt fokus på enkelte fag? Krav fra de som deler ut? Noen tanker omkring pedagogiske mål er fint. Men også: en til hver, ok, men hvordan er de satt opp? Skal hver elev ha sin egen konto i AppStore, eller skal skolen ha en felles? Simkort? Åpent wlan? (Men den siste rekka der er jo kjedelig, det viktigste og morsomste er vel hvordan de skal bruke den til læring?

    Svar

  2. Posted by Kjell on august 1, 2012 at 20:38

    Ja, det er masse kjedelige spørsmål som kommer til å legge føringer for de morsomme spørsmålene. Men jeg regner med vi klarer å ordne en blogg til hver. Da er det mye som er i gang. Det er tredjeklasse, og vi har ikke spesielle fag vi går etter. Skal prøve å få brukt dem i alle fag, kanskje ikke svømming bare.

    Svar

Legg igjen en kommentar

